אילו פתרונות קיימים לאנשים הסובלים ממשקל יתר קיצוני?

זהו לא סוד שזו נהיתה בעיה בסדר גודל עולמי, רבים מתמודדים כל יום עם בעיית משקל יתר קיצוני או בשמה המוכר יותר, השמנת יתר. עם השנים הבעיה גדלה והתפשטה, ניסו לשנות את אופן ההתמודדות מולה, אך ההצלחה אינה נשקפת באופק. בכל זאת משרד הבריאות מנסה בכל משאביו ומאמציו להילחם בתופעה.

אז אילו פתרונות קיימים לאנשים הסובלים ממשקל יתר קיצוני?

נפרט על כך בהמשך.


מהי השמנה ומשקל יתר קיצוני?

ובכן, כדי להבין את הנושא המדובר טוב יותר, תחילה נסביר מה היא הבעיה ממנה רבים סובלים כיום, משקל יתר קיצוני. משקל יתר קיצוני או בשמו הנפוץ יותר, השמנת יתר, שניהם מתייחסים להצטברות של שומן בגוף באחוזים גבוהים מאוד, עד כדי חולי ממשי וסיכון גבוה ומוגבר למחלות קרדיו-וסקולריות וסוכרת. החישוב נעשה על פני כל הגוף ולא רק הצטברות של שומן בטני או מותני. זוהי בעיה שמוגדרת כמחלה כרונית וכך היא הוגדרה על ידי רשות הבריאות העולמית. כדי שתהיה לכם הבנה בנושא, כשמדובר על מדדים, משתמשים במחשבון BMI אשר יש לו טווחים אשר מגדירים את אחוז השומן ביחס למסה ולגובה האדם. BMI תקין מוגדר בטווח בין 18.5 לבין 24.9. בעוד שכל ערך הגבוה מערך 30 מוגדר כהשמנת יתר, והוא מסוכן מאוד לבריאות.


אילו סיכונים ממשיים ישנם לאנשים הסובלים ממשקל יתר קיצוני?

כפי שהסברנו קודם לכן, המצב של אנשים הסובלים ממשקל יתר קיצוני הוא לא רק פוגע בביטחון העצמי, בנראות החיצונית ובאסטטיות, אלא גם מהווה קרקע פורייה למחלות קשות כמו:

  • סוכרת.
  • יתר לחץ דם.
  • טרשת עורקים.
  • אי ספיקת לב.
  • אוטם שריר הלב.
  • סיכון מוגבר לשבץ מוחי.
  • דלקת פרקים.
  • סיכון מוגבר לחלות בסרטן על כל סוגיו.


אילו פתרונות קיימים לאנשים הסובלים ממשקל יתר קיצוני?

הרפואה המודרנית מוכיחה את עצמה לא פעם, בפתרונות טובים אשר נמצאים מועילים ואפקטיביים לטווח הארוך. כיום, עם התפתחות והתקדמות הטכנולוגיה, תוחלת החיים עלתה באופן משמעותי, דבר שגרם לעמידות של מחלות והיווצרותן בכל גיל. עם זאת, הרפואה המודרנית מספקת דרכי התמודדות עם כל מחלה. לאור זאת, ישנה תקווה שמהרפואה המודרנית תבוא הישועה בכל הקשור בהתמודדות עם השמנת יתר. אבל הוכח שבמחלות מסוג זה, צריכה להיות מוטיבציה גבוהה של האדם לעבור שינוי ולהבריא ממנה.  


טיפול תרופתי?

במידה והחלטתם שאתם מעדיפים לפנות לרפואה המודרנית, תוכלו להשתמש בכדורי / זריקות הרזיה. לעיתים, תזונה נכונה ופעילות גופנית הן לא מספיקות כדי באמת לגרום לגוף לרדת במשקל. לכן, ניתן לתת עזרה חיצונית לגוף על ידי טיפול תרופתי בכדורי / זריקות הרזיה. התרופה עובדת במערכת העיכול בכך שהיא מפחיתה ספיגת שומנים למערכת הדם, במקביל היא פועלת על אזור השובע במוח.


פרוצדורות התערבותיות?

במידה ומדובר במקרה של משקל יתר קיצוני, תוכלו לפנות לפעולה התערבותית, באמצעות ניתוחים בריאטריים, בלוני הרזיה, שרוול אנדוסקופי,

  • בלוני הרזיה מתאימים לבעלי BMI 30 ומעלה
  • שרוולים אנדוסקופיים מתאימים לבעלי BMI 35 ומעלה
  • ניתוחים בריאטריים מתאימים לבעלי BMI 40 ומעלה או לבעלי BMI 35 ומעלה עם שתי מחלות רקע.

אפשרויות אלו מוצעות לאנשים הסובלים בדרגה קשה מהשמנת יתר. אלו פרוצדורות שמשנות את המבנה האנטומי של מערכת העיכול, ועוזרות להוריד משקל הרבה ק"ג ובמהירות.

חשוב מאוד להבין!

בשלושת הפעולות ההתערבותיות, רוב המטופלים מפחיתים עשרות קילוגרמים ואפילו בזמן קצר, אבל כל החלטה על פעולה התערבותית כזו אחרת לא משחררת אתכם מאחריות לשינוי הרגלי תזונה, פעילות גופנית ואורחות חיים.

מטופלים רבים אף חוזרים למצבם ההתחלתי כי לא השכילו להטמיע את השינוי הנדרש.

מאמרים נוספים

תפריט נגישות