כאבי ראש מיגרנות

כאבי ראש הם סיפור בפני עצמו. יש להם את הזמן שלהם, את הסיבות שלהם ואת הטיפולים שלהם.

כל אדם ואדם יכול להתלונן על כאב ראש בצורה כזו או אחרת. יש אנשים שיתלוננו על כאב ראש שהוא לוחץ, על כאב ראש שהוא פועם, על כאב ראש מקדימה, בצד ימין, בצד שמאל ועוד. המכנה המשותף בכל המקרים הללו, הוא כמובן, כאב הראש.

אז מהם הם בעצם כאבי ראש ומיגרנות? אילו סוגי יש וממה הם נגרמים? כל זאת ועוד במדריך שלפניכם.

 

אילו סוגים של כאבי ראש קיימים?

את הסוגים השונים של כאבי ראש אפשר להפריד לשתי קבוצות:

  • הקבוצה הראשונה היא כאבי ראש אשר מתחלקים לשני סוגים: כאבי ראש מסוג תעוקתיים ומסוג מתחתיים, כלומר כאלו שקורים בעקבות מתח, כאבי ראש טריגמינליים־אוטונומיים ואיך לא? מיגרנות.
  • הקבוצה השנייה של כאבי הראש היא אלה אשר מגיעים בעקבות מחלות או כל מיני מצבים רפואיים. לכאבי הראש הללו יכולות להיות הרבה סיבות, כמו למשל גידול, זיהום, בעיה כלשהי בכלי הדם, ועוד. אלו כאבי ראש אשר מצריכים חוות דעת של רופא והמשך מעקב.

 

מה הן מיגרנות?

מיגרנות הן כאבי ראש כרוניים חזקים אשר יכולים להימשך כמה שעות ובמקרים מסוימים גם כמה ימים.

בחלק מן המקרים, יחד עם המיגרנה יגיעו גם בחילות, הקאות, רגישות יתר לאור ולרעש וגם בעיות ראיה לפעמים.

חלק מן האנשים אשר סובלים ממיגרנות, מקבלים אותות אזהרה הנקראים אאורה, לפני ההתפתחות של כאב הראש החזק. אותות האזהרה הללו מכילים בתוכם הבזקים של אור, מעין נקודות שחורות שנמצאות בשדה הראיה ואפילו תחושות של עקצוץ בידיים או ברגליים.

 

מה גורם לכאבי ראש ואיך אפשר להימנע מכך?

קיימות סיבות מגוונות לסיבות בגינן כאבי ראש נוצרים, הנה כמה מהן:

  • כאב ראש שנוצר מסיבה שהיא ידועה, כלומר שהגוף נלחם בזיהומים, כמו סינוסיטיס או דלקות למיניהן, סוגים של בעיות של כלי דם במוח, דימום או גידול.
  • כאב ראש שנוצר משימוש מופרז במשככי כאבים- אומנם זה נשמע מצחיק ששימוש מופרז במשככי כאבים יכול לגרום לכאבי ראש ואולי אפילו להחמיר את אלה שכבר קיימים.

בשביל להימנע מכאבי הראש עליכם למצוא דרכים בעזרתן תוכלו להקל על כאבי הראש שלכם מבלי להשתמש במשככי כאבים. כלומר, עליכם להימנע לפחות מחלק של הטריגר שיוצר את כאבי הראש שלכם.

 

מי בדרך כלל סובל יותר ממיגרנות ואילו סוגים קיימים?

מיגרנות הן תופעה שמפריעה לאיכות החיים של אישה אחת מתוך ארבע. לעומת זאת, תופעת המיגרנה מופיעה פחות אצל גברים אחד מתוך שנים עשר.

ההסבר לכך הוא שנשים מושפעות יותר מההורמונים הנשיים ולכן יותר רגישות למיגרנות.

סיבה נוספת שבגינה נשים מושפעות יותר מהמיגרנה היא הווסת. כמו כן, המיגרנה יכולה להתפתח אצל כל אחד, אך ברוב המקרים, היא תופיע כבר בגיל צעיר או לפחות בשנות הבגרות המוקדמות.

את המיגרנה אפשר לחלק לשני סוגים עיקריים:

  • המיגרנה הקלאסית שהיא בעצם כאב ראש מאוד חזק שכולל גם תסמינים של אאורה.
  • הנפוצה שהיא גם כאב ראש מאוד חזק אך בלי התראה מוקדמת.

 

יש אנשים שעוברים התקפי מיגרנה בתדירות יותר גבוהה מאנשים אחרים. הם יכולים להגיע לעד כמה פעמים בשבוע.

אך לעומתם, יש אנשים שעוברים התקף מיגרנה רק פעם בכמה זמן, ויכולים לעבור כמה שנים בלי להיפגש עם התקף מיגרנה נוסף כזה או אחר.

 

 

מאמרים נוספים

תפריט נגישות