סיכונים מול אחוזי הצלחה של ניתוחים בריאטריים

קיימים הרבה פתרונות לבעיה של עודף משקל קיצוני. אחד מהם מבוסס על טיפול כירורגי, כלומר ניתוח לקיצור קיבה.

בימינו, ניתוח שכזה הוא ניתוח מאוד פופולרי בזכות השיפור שהוא נותן לאנשים, ולא רק בעזרת ירידה ניכרת במשקל הגוף. עקב הירידה במשקל, המנותחים יכולים ליהנות מבריאות הרבה יותר טובה ומסיכון קטן יותר לחלות במחלות אשר קשורות להשמנה. אך כמו כל ניתוח, גם בניתוח שמיועד לטפל בקיצור קיבה אחוזי ההצלחה היא עניין חשוב.

אז מה הם הסיכונים מול אחוזי הצלחה של ניתוחים בריאטריים? במדריך הבא נגלה את הכל.

 

סיכונים מול אחוזי הצלחה של ניתוחים בריאטריים- הצלחה לטווח הארוך או לטווח הקצר?

כמו בכל ניתוח, גם כשזה נוגע לנושא של ניתוחים בריאטריים, צריך להבין שקיים הבדל בין ההצלחה בטווח הקצר לבין ההצלחה בטווח הארוך.

בזמן שמיד לאחר הניתוח, הירידה שלכם במשקל תהיה ניכרת ומהירה במיוחד. אך בטווח הארוך יותר, תהיה האטה בהפחתה של המשקל ובסופו של דבר תגיעו למצב סטטי. בדרך כלל מודדים את שיעורי ההצלחה לטווח שאורכו הוא שנה או שנתיים, מכיוון שזה הטווח בו נמדדת ההצלחה הכי ברורה, אך עדיין יכולה להיות עליה חדשה במשקל, בחלק מהמקרים זו גם תהיה עלייה חדה.

זה לא באמת משנה איזו שיטה תבחרו, בין אם זו שיטת הטבעת, שיטת הבלון, ביצוע של מעקף, או אפילו שרוול, העיקר שזה יהיה בהתאמה אישית. אתם צריכים להקפיד שאתם ממלאים את ההוראות של הרופא ושל התזונאית, אתם צריכים לנהל אורח חיים שהוא נכון ולא לסמוך רק על הרפואה שתעשה את כל העבודה לבד.

ככל שתתמידו בעבודה עצמית ובמשמעת, כך אחוזי ההצלחה של הניתוח לטווח הארוך, יעלו.

 

ניתוחים בריאטריים – מה הם הסיכונים?

אז כמו שכבר ציינו, גם כשמדברים על ניתוחים בריאטריים, צריך לקחת בחשבון את הסיכונים. יש סיבוכים אשר יכולים לצוץ כשבועיים לאחר הניתוח. הסיבוך הכי גדול שיכול לקרות לאחר ניתוח שכזה הוא דימום. עוד סיבוך שכדאי לכם להכיר הוא דליפה של חומר מהקיבה, או לחילופין- המעי. כמו כן, קיימים עוד סיבוכים שיכולים לקרות לאחר ביצוע הניתוח, אך הם לא בסבירות מאוד גבוהה, כמו הגזמה של קרישי-דם יחד עם תסחיף ריאתי, חסימה של המעי אשר בדרך כלל תקרה בעקבות בקע, כל מיני זיהומים וכשלים נשימתיים.

חשוב להדגיש כי אנשים שסובלים מעודף משקל קיצוני עם מחלות רקע קשות חייבים בפתרון הניתוח כי הסיכונים מהניתוח נמוכים מהסיכונים שבמחלות הרקע, בנושא זה חייבים ייעוץ רפואי.

 

ניתוחים בריאטריים – מה הם אחוזי ההצלחה?

בכל הנוגע לנושא סיכויי ההצלחה של ניתוחים בריאטריים, אתם יכולים להיות בטוחים שהם עומדים על תשעים אחוזים לפחות. אבל כמו בכל ניתוח יש מקרים שמסתבכים. מעבר לכך שחשוב שהניתוח יעבור בשלום, יש חשיבות רבה למדדי הירידה במשקל. ממוצע הירידה בעודף המשקל עומד על 60-70 אחוז, אך כמובן נתון ממוצע זה מכיל בתוכו מגוון של טווחים כמו כאלו שירדו רק 10 אחוז בעוד יש כאלו שירדו 90 אחוז.

מה שחשוב תמיד להזכיר שללא שינוי הרגלי תזונה ואורחות חיים, צפויה אכזבה.

 

סיכונים מול אחוזי הצלחה של ניתוחים בריאטריים – למי לא כדאי לעבור את הניתוח?

לא מעט אנשים יוכלו להגיד לכם שלניתוחים הללו יש המון תועלת בשיפור של מצבם הבריאותי, אך עדיין הניתוח הזה לא מתאים לכל מי שיש לו הפרעת אכילת או השמנת יתר.

זה אולי יפתיע אתכם, אך אם האדם מאובחן עם הפרעות במצב הרוח ועם חרדה, הפרעת אכילה בולמוסית או תסמונת אכילה לילית, זה לאו דווקא אומר שהוא לא יכולה לעבור את הניתוח. כל המטופלים צריכים לעבור הליך בירור פסיכולוגי ולקבל אישור מהגורם המתאים למעבר של הניתוח. מעבר לכך יש כמה קבוצות שלא כדאי להן לעבור את הניתוח הנ"ל, כמו אנשים שיש מאחוריהם כמה ניסיונות אובדניים בעבר, אנשים אשר סובלים מהפרעת אכילה שהיא פעילה, אנשים בעלי רקע פסיכיאטרי, אנשים שאין להם מספיק תמיכה בחיים ועוד.

 

 

מאמרים נוספים

תפריט נגישות