תיקונים כירורגים של ניתוחים בריאטריים (ניתוח חוזר)

כל מי שעובר ניתוח בריאטרי שואל את עצמו שתי שאלות:

האחת – מה יקרה אם הניתוח לא יצליח? ולזה צריך להתייעץ עם כירורג ממחה.

השאלה השנייה היא- האם התוצאות יישמרו לאורך זמן? לשאלה זו יש תשובה מאוד ברורה – אם לא יתרחש שינוי בהרגלי התזונה ובאורחות החיים המצב יחזור לקדמותי. הניתוחים הבריאטריים מצליחים כמו יתר הפעולות ההתערבויות להרזיה להגיע להפחתה של כ – 60% מהמשקל העודף. עם השנים הנטייה לחוסר הקפדה מייצרת מצב חדש של עליה במשקל.

למה זה קורה? מי יכול לעבור תיקונים של ניתוחים בריאטריים? את כל זאת ועוד נגלה מיד.

 

למי כדאי לעבור תיקון של ניתוח בריאטרי?

תיקונים של ניתוחים בריאטריים מתאימים למי שסובל מאי הצלחה של הניתוח הראשון ומי שלא הצליח לשמור על התוצאות לאחר הניתוח, חלק לאחר חודשים וחלק לאחר שנים. על המנותח בפעם השנייה לעמוד בקריטריונים הבאים:

  • אם המנותח ירד פחות מהחצי של עודף המשקל במשך שנתיים לאחר הניתוח הראשון.
  • אם המנותח הגיע למשקל יותר גבוה, כשלושים אחוזים מהמשקל הרצוי.
  • אם מדד מסת גוף של המנותח נמצאת בין 35 ל-40.
  • אם מדד מסת הגוף של המנותח גבוה יותר מארבעים.
  • מנותחים שמעקף הקיבה שלהם לא השפיע כמעט על המשקל.

 

מהן הסיבות לתהליך שצריך לעבור לפני ביצוע תיקון של ניתוח בריאטרי?

החשיבות של ניתוח בריאטרי הוא לבחור בשינוי של אורח החיים, להכניס הרגלי אכילה ולהגביר את הפעילות הגופנית. רוב האנשים שמגיעים לבצע תיקונים של ניתוחים בריאטריים עושים את זה לאחר שלא צלחו בכל המשימות הנ"ל. בחלק מן המקרים מסתבר שלא היה למטופלים שחזרו בפעם השנייה, מספיק מעקב כירורגי, מעקב של הדיאטן או אפילו הפסיכולוג שהיה צריך ללוות אותם, או לחילופין, שהיה לאותם מטופלים חסר ידע בכל הנוגע להשלכות של הניתוח.

סיבות נוספות לחוסר הצלחה בירידה במשקל כוללות בתוכן את הקושי בהתמודדות עם כל מיני תופעות לוואי אפשריות לאחר הניתוח והפרעות פסיכולוגיות למיניהן. יש הרבה מקרים בהם יהיה אפשר לראות גם הרחבה חוזרת של השטח שהוקטן בניתוח הראשון, של שטח הקיבה. נוסף על כל אלה, דיאטן ועובד סוציאלי או פסיכולוג יהיו צריכים לברר מה הן הסיבות לכך שהניתוח הראשון לא צלח. הם בעצם באים לשלול שיש לכם הפרעות אכילה או סיבות כאלו ואחרות שיכולות להכשיל גם את הניתוח החוזר.

 

מה הם התנאים לביצוע של תיקון של ניתוח בריאטרי?

מי שפונה לבצע תיקונים של ניתוחים בריאטריים מסיבה של עלייה במשקל, צריך לעבור הערכה והכנה יותר מעמיקות לפני הניתוח השני, ביחס לראשון. לא כמו בניתוח הראשון, הועדה הבריאטרית תוכל לאשר לכם ניתוח חוזר רק בתנאי שהצלחתם להוכיח לה שאתם הולכים לשנות את הרגלי האכילה והדיאטה שלכם ושהשתתפתם בתהליך הכנה תזונתי במשך חצי שנה לפחות לרגל הניתוח החוזר.

 

מה הן הקטגוריות של תיקון של ניתוח בריאטרי?

את תיקונים של ניתוחים בריאטריים אפשר לחלק לשלוש קטגוריות:

  • ניתוח המרה- הניתוח השני יתבצע בשיטה שונה מהפעם הראשונה. סוג הניתוח יהיה תלוי במה היה סוג הניתוח הראשון. כמו לדוגמה, אם נותחת בפעם הראשונה בניתוח מסוג של טבעת מתכווננת, אפשר להסיר אותה או אפילו להמיר אותה בניתוח שרוול או במעקף קיבה.
  • ניתוח תיקון- הניתוח השני יתבצע באותה שיטה של הפעם הראשונה בשביל שיהיה אפשר לתקן התוצאות של הניתוח הראשון או לחילופין להתמודד איתם. גם כאן, הפרוצדורה תלויה במה היה הסוג של הניתוח הראשון. אם נותחתם בניתוח טבעת, אפשר יהיה לבצע תיקון שמקטינים או מרחיבים את הקיבה ועוד.
  • ניתוח שחזור- זהו ניתוח שמיועד ליצור את האנטומיה המקורית של כל מערכת העיכול שלכם מחדש, וזאת לאחר ששינו אותה בניתוח הראשון.

 

 

מאמרים נוספים

תפריט נגישות