מתי כדאי לפנות לטיפול בכאב?

כאב הוא לא דבר שאתם צריכים להרגיש כבדרך השגרה שלכם. הוא מנגנון המחווה שישנו משהו שפוגע בתפקודו הראוי והתקין של הגוף. כשמרגישים כאב יש לזהות את מקור הכאב ומשם להתחיל לטפל. לא תמיד עולה במחשבתכם הרעיון שצריך לפנות לגורם מקצועי שיעזור לכם להפחית את הכאב.

אז מתי כדאי לפנות לטיפול בכאב?


ממה נובע כאב? מתי כדאי לפנות לטיפול בכאב?

בעולם הרפואה המודרני, תחום הכאב תופס מקום גדול ונכבד בהבנה שזה סימפטום שיש להתייחס אליו בכובד ראש. בעידן שלנו, הודות להתפתחות והתקדמות טכנולוגית, חלה התקדמות עצומה בתחום הכאב. אם תהיתם האם כדאי לפנות לטיפול בכאב, התשובה שמספק תחום רפואת הכאב היא שהוא עוסק רבות בטיפולים אשר דואגים להפחית את רמת הכאב עד כדי להעלים אותו. ישנם טיפולים המעניקים שיכוך חלקי, מנגד ישנם טיפולים המעניקים שיכוך מלא. אף על פי כן, לא נמצאו פתרונות לכלל בעיות הכאב, במיוחד לכאבים הכרוניים. כמו כן, ישנם רופאים שהוסמכו והתמחו ברפואת כאב, אשר מטרתם היא קודם כל לאבחן את הכאב, את סוגו ואת מקורו. האבחון קורה תוך שיחה עם המטופל, בדיקה גופנית ועוד בדיקות רלוונטיות למקרה.

ממה יכול לנבוע הכאב?

  • מהמפרקים.
  • מהשרירים.
  • מהעצמות.
  • איברים פנימיים (וסיצרליים).
  • חוסר אספקת דם.
  • פגיעה במסלול העצבי שעובר מהמוח אל האיבר.

טיפול בכאב – אילו סוגי כאב עיקריים יש?

קיימים שני סוגי כאב. ראשית, כאב אקוטי – (חד) זהו כבר מידי, בעוצמה חזקה מאוד. הוא נוצר עקב טראומה ברקמות, מחלה או ניתוח. במידה וישנו נזק, הכאב יהיה כעוצמת הפגיעה. נציין שהכאב תלוי מאוד בשלב ההחלמה של הרקמה הפגועה. ככל שתהליך ההחלמה מתקרב לסופו, כך גם עוצמת הכאב תפחת. שנית, כאב כרוני – כאב המגיע ממערכת העצבים אשר נמשך זמן ממושך של מעל לשלושה חודשים ועד חצי שנה. הוא מתבטא בכך שישנה עוצמת כאב מאוד גבוהה ביחס לנזק של הרקמה. כלומר, אין התאמה בין הכאב לנזק.

לסיכום, מתי כדאי לפנות לטיפול בכאב? זוהי שאלה טובה מאוד. התשובה עליה פשוטה. אם אתם חשים שאין כל שינוי ברמת הכאב, למרות כל המאמצים והניסיונות להפחיתו. אם נוספים לו תופעות לוואי נוספות וגם אם הכאב מתעצם ואינו מרפה.


מרפאת כאב – מתי כדאי ללכת לטיפול בכאב?

השאלה מתי כדאי לפנות לטיפול בכאב היא שאלה טובה ומעניינת. התשובה הראשונה אליה תהיה, בהרגשה סובייקטיבית בה הכאב הוא בלתי נסבל. כמו כן, במצבים בהם הכאב נמשך זמן רב מידי ולא מרפה ועוצמתו חריפה, מומלץ מאוד לפנות למרפאת כאב. מרפאת הכאב תוכל להציע לכם את הפתרונות הבאים לכאב:

  • א. טיפול תרופתי – לאחר אבחון וסיוון סוג הכאב והבנה מהו מקורו, ניתן יהיה להתאים לכם את התרופות שיוכלו להקל עליכם.
  • ב. הזרקות – זריקות המוחדרות לעמוד השדרה, למסלול העצבי, לעצב עצמו ולמפרקים, זאת למען שיכוך הכאב.
  • ג. גלי רדיו.

מתי כדאי לפנות לטיפול בכאב שלא עובר?

בדרך כלל, אם הכאב הוא רגעי, אז אין כל צורך להיבהל ולרוץ לרופא. אבל אם הכאב הוא מתגבר, עוצמתו לא פוחתת לאחר שניסיתם לשכך אותו עם תרופות שמתאימות לסוג הכאב והוא נשמך למעלה ממספר ימים בודדים. נוסף על כך, אם אתם חשים שהכאב מונע מכם את מהלך השגרה היום יומית שלכם, פוגע בתפקוד. במקרים יותר קיצוניים – אתם חשים סחרחורות שלא פוסקות, כאבי ראש חדים וחזקים, בחילות, הקאות ובלבול אשר נלווים לכאב, עליכם לפנות מיידית לייעוץ רפואי. כמו כן, לפנות לטיפול בכאב על מנת להפחיתו.


טיפול בכאב – מה הן השיטות?

כיוון שישנם כאבים מסוגים שונים, כך גם ניתן להתאים לטיפול בכאב. לעיתים שילוב של מספר טיפולים יוכל להועיל יותר מאשר כל אחד בנפרד. הטיפולים שנחשבים כמועילים עם הפחתת כאב:

  • טיפולים אלטרנטיביים – כל הטיפולים אותם מציעה הרפואה המשלימה כמו: דיקור סיני, שיאצו, דמיון מודרך וכו'.
  • פיזיותרפיה.
  • פרולותרפיה.
  • תרופות.

 

 


מאמרים נוספים

תפריט נגישות