תיקונים אנדוסקופים לניתוחים בריאטרים

אצל מטופלים רבים שביצעו בעבר ניתוחי קיצור קיבה, שרוול קיבה, מעקף או מיני מעקף, קיימים סיבוכים ותופעות כמו עליה חוזרת במשקל, כאבי בטן, ירידות סוכר, עילפון ודופק מהיר.

לכל סוג של ניתוח מוכרות התופעות שלו ברבות השנים.

למנותחי שרוול קיבה – בשל עודף בכמות המזון הנכנסת, יש לקיבה נטייה להתרחב, כך מופחתת תחושת השובע ובשל כך שוב אוכלים יתר על המידה ושוב מתרחבת הקיבה ושוב אין שובע וכן הלאה עד להשמנה חוזרת.

למנותחים במעקף קיבה – מתרחב כיס הקיבה ומתאפשרת כניסה של כמות גדולה של מזון שעובר במהירות רבה למעי הדק מה שגורם לתופעות מוכרות של ירידת סוכר, כאבי בטן, דופק מהיר, עילפון, שלשולים ובחילות.

לידיעה – קיים היום מכשיר חדשני שמבצע תפירת קיבה פנימית לצמצום נפח הקיבה (שרוול קיבה אנדוסקופי) ללא צורך בניתוח כירורגי.

עם אותו מכשיר ניתן היום לתת למטופל שביצע שרוול ומעקף בעבר, הזדמנות נוספת ולעשות תפירה (תיקון) למי שסובל מהרחבת נפח הקיבה וללא ניתוח ובכך לגרום לצמצום חוזר של הקיבה, מה שגורם לצמצום חוזר של כמות המזון שנכנסת ולהחזיר את תחושת השובע המהירה שהייתה בעבר לאחר הניתוח בכירורגי.

למי זה מתאים ?

– אם עברת בעבר שרוול קיבה ועלית במשקל, את/ה מועמד לתהליך.

– אם עברת בעבר מעקף קיבה ואת/ה סובל מחוסר ברזל, ירידת סוכר, עילפון במיוחד אחרי ארוחה, אתה מועמד לתהליך.

מה עליך לעשות?

להגיע לפגישת ייעוץ עם רופא מומחה, מומלץ עם תיקך הרפואי אודות הניתוח הבריאטרי שביצעת בעבר ופרוט הטיפול שבוצע עד כה בתופעות הרשומות מעלה ולקבל המלצה לטיפול.

כמו כל פעולה רפואית כזו או אחרת בתחום ההשמנה – גם כאן אין פתרון של קסם, ניתן יהיה להפחית במשקל עשרות קילוגרמים, אך מיותר לחשוב שאפשר מכאן והלאה להפסיק לשמור על תזונה נכונה ולהפריז בקלוריות.

מרפאות שנותנות טיפולי תיקונים אנדוסקופים לניתוחים בריאטרים
לוגגו איכותי2
ניומדיק - שירותי בריאות מתקדמים
חולון
טיפול בהשמנה

תפריט נגישות